Thursday, October 25, 2007

قدر وقت

ثانيه‌ها شتاب بسياري در هدر دادن عمرمان دارند، نمي‌دانم اگر عمر را هدر ندهيم پس بايد چه كنيم؟ گيرم كاري هم شد ؟ گيرم اثر ماندگاري داشتيم؟ گيرم جايزه نوبل را هم كسب كرديم؟ نمي‌دانم، سوال من اين است كه چرا بايد سخت‌كوش بود؟ همگي شنيده‌ايم كه بايد تلاش مضاعف كرد، بايد جديت داشت، بايد گليم خود را از آب بيرون كشيد، و بايدهاي ديگر ولي نمي‌گويند چر؟ا شما براي اين سوال چه پاسخي داريد؟ از حافظ كه پرسيدم جواب آمد
قدر وقت ار نشناسد دل و كاري نكند*** بس خجالت كه از اين حاصل اوقات بريم

2 comments:

Anonymous said...

نمي دونم چه اسراري داريم ما ادما براي اينكه زندگي مهم و اثر گذاري داشته باشيم كه چي اصلا چرا بايد فكر كنيم كه زندگي مون بيهوده اس يا باهوده اصلا تعريف بيهوده و باهوده زندگي رو كي مي تونه بگه شما اول اينو جواب بديد تا منم بگم كه سخت كوشي يعني چي

Anonymous said...

الیوم که به تورق وبلاغ های جاریه مشغول بودیم، به وبلاغ شما رسیدن همی کردیم و عزم را جزم نمودیم که برای میرزا احمدخان فرهادی وبلاغباشی ، غامنتی فرستن همی کنیم و بگوییم ما در جبین این والا مرد، فراغ از ملال ها همی بینیم. اندک زمانی است که از قافله راندن اوتول ها به دور افتاده اید و گوشه عزلت همی گزیده اید و به قاعده فرسخ به فرسخ با پاهای پینه بسته مسیر گز میکنید و مجالی نمی یابید تا این باغ قرطاسی را به طلوع فجر رسانید. شما همی پابرجا باش که ملالي نيست و بدان که تمامی امورات شما به قاعده خواهد شد.
اگر اندر احوالات ما جویا شوید، بجز طلبكاراني كه درب منزل ما ريسه شده اند و عنقريب كلون از جا بر كنند و به اندروني شوند ، هیچ خبری نیست که نیست. امید است که این رعیت از لحاظ مال و مکنت به پای شما که هر کدام از اهل حرمین چند فقره بيت مسكوني بصورت ويلايي و ييلاقي و قشلاقي داشته باشند برسد. خداوند زیاد کناد.(چشم بخیل و حسود کور کور).
فلذا في الحال جلوس كرده ايم و فارغ الحال از اکناف و اطراف و از فرط بيكاري و خوشي مضاعف كه در زندگی حادث شده است که شرح مقداری از آن بر شما پرده افتاد، به فکر ثنا گويي جناب مستطاب رئيس الوزراء(میرزا احمدخان فرهادی وبلاغباشی) افتاده ایم. چنان که گفته اند: برخي براي نان وآب و بهشت تن به هر كاري مي دهند و صرفا اداي وظيفه مهم است نه اينكه براي كه و چه كار مي كني؟ هر چند که میدانیم به پای جناب عبادالسلطنه نظر الدوله در پشت پرده هرگز نخواهیم رسید.
القرض در اواخر این غامنت جهت عرض پاچه خواری همی خواهم گفت که کماکان آنطور که خود واقفید ما خود را وقف ...نعل به نعل این جرگه از دانشمندان اندیشه گستر همی نموده ایم. امید است که شما هم با علمی قریب به یقین به این موضوع وقوف کامل همی یابید.(البته فهمیدم که آکوردامونو 99 دادین ها ) علي ايحال مشكل خاص ديگري نيست كه ذهن ما را بهم ريخته باشد، اگر مبالغي هم بصورت ماهانه به حساب این روعایای اندیشه گستر واريز نماييد الي يوم الموت قربت الي الله همه امورات به قاعده است ان شاءالله .